Головна

Усвідомлення права розвиває усвідомлення обов'язку

Деталі

Перший навчальний тиждень пройшов у Херсонському навчально-виховному комплексі №15 під гаслом «Знаю! Дію! Захищаю!»: учні четвертих та сьомих класів не тільки дізналися про національний проєкт «Я МАЮ ПРАВО!» та обмінялися думками щодо захисту своїх прав, але й виконали ряд цікавих вправ. Про права дітей, обов’язки та правила поведінки розказала під час тематичного уроку заступниця директора Регіонального центру з надання БВПД Олена Іпатенко.

Знайомлячи підлітків з презентацією «Права дитини» (яку можна завантажити), Олена Вікторівна виокремила основні з них: право на життя, право на піклування і турботу, право на освіту, право на відпочинок і розваги, право на захист від образ та принижень, право виражати свої погляди та інші права відповідно до Конвенції ООН про права дитини.

Окрему увагу спікер приділила обов´язкам дітей та правилам поведінки, щоб своїми діями не порушувати прав інших людей. Як казав Віктор Гюго, «усвідомлення права розвиває усвідомлення обов'язку».  
Представниця системи БПД пояснила, що права будь-якої людини є універсальними (тобто, належать усім людям в будь-яких ситуаціях незалежно від соціального становища), вродженими (належать кожній людині лише за фактом народження) і невід'ємними (це означає неможливість позбавити індивіда цих прав та неможливість його добровільної відмови від цих прав).
 
Але будучи фундаментальними, наші права не є абсолютними. Такі обмеження дуже точно характеризує відомий вислів: «Наші права закінчуються там, де починаються права інших». Тож підлітки зрозуміли головне: маючи право на відпочинок і розваги, треба так організовувати дозвілля, щоб це не заважало оточуючим. Або маючи право на захист від образ та приниження, потрібно пам’ятати, що не можна ображати або принижувати інших.

Окрім того, діти з´ясували, що є особисті (громадянські) права дитини (наприклад, право на життя і розвиток; право на отримання громадянства тощо); соціальні права (право на охорону здоров'я; на відпочинок тощо); культурні права (право на освіту; на користування культурними цінностями; право на інформацію); політичні права (право на об'єднання і зібрання в мирних цілях).

Варто сказати, що урок викликав у присутніх цікавість: вони жваво дискутували, обмінювалися думками стосовно своїх прав і обов´язків, толерантності та поваги в колективі, а також висловлювали негативне ставлення до проявів булінгу та недопущення агресії. 

Запам´яталось і виконання інтерактивних завдань. Заповнюючи  карту «Права дитини» та відповідаючи на запитання, вони закріпили знання, позначивши свої права: право на освіту, отримання інформації, медичну допомогу, турботу та піклування, відпочинок, безпеку тощо. А ще - право на безоплатну правову допомогу, про яку їм будуть нагадувати буклети «Твої права – твій надійний захист» та паспорта прав дитини з контактами центру.

   
   
kc
   
ГРАФІК ПРИЙОМУ ГРОМАДЯН
   
algorytm zvernenya zasudzhenogo
   
algorumy
   
Stop reider
   
Wiki banner
   
ATO
   
дист точки доступу
   
peremishcheni
   
   
Infografika
   
   
Digest new
   

Адвокатам  

Advocats
   

Заходи  

1pracia

   

Кількість переглядів сайту  

1561662
Сьогодні
Учора
Цього тижня
Минулого тижня
У цьому місяці
Минулого місяця
Усього
2013
1764
5880
1500344
36814
62473
1561662

Ваш IP: 172.68.65.241
Час: 2019-09-18 23:26:25
   
© 2014-2018 Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Херсонській області | При використанні матеріалів сайту посилання обов'язкове