Усвідомлення права розвиває усвідомлення обов'язку

Деталі
Категорія: Новини
Дата публікації: Вівторок, 10 вересня 2019, 09:32
Перегляди: 301
Share

Перший навчальний тиждень пройшов у Херсонському навчально-виховному комплексі №15 під гаслом «Знаю! Дію! Захищаю!»: учні четвертих та сьомих класів не тільки дізналися про національний проєкт «Я МАЮ ПРАВО!» та обмінялися думками щодо захисту своїх прав, але й виконали ряд цікавих вправ. Про права дітей, обов’язки та правила поведінки розказала під час тематичного уроку заступниця директора Регіонального центру з надання БВПД Олена Іпатенко.

Знайомлячи підлітків з презентацією «Права дитини» (яку можна завантажити), Олена Вікторівна виокремила основні з них: право на життя, право на піклування і турботу, право на освіту, право на відпочинок і розваги, право на захист від образ та принижень, право виражати свої погляди та інші права відповідно до Конвенції ООН про права дитини.

Окрему увагу спікер приділила обов´язкам дітей та правилам поведінки, щоб своїми діями не порушувати прав інших людей. Як казав Віктор Гюго, «усвідомлення права розвиває усвідомлення обов'язку».  
Представниця системи БПД пояснила, що права будь-якої людини є універсальними (тобто, належать усім людям в будь-яких ситуаціях незалежно від соціального становища), вродженими (належать кожній людині лише за фактом народження) і невід'ємними (це означає неможливість позбавити індивіда цих прав та неможливість його добровільної відмови від цих прав).
 
Але будучи фундаментальними, наші права не є абсолютними. Такі обмеження дуже точно характеризує відомий вислів: «Наші права закінчуються там, де починаються права інших». Тож підлітки зрозуміли головне: маючи право на відпочинок і розваги, треба так організовувати дозвілля, щоб це не заважало оточуючим. Або маючи право на захист від образ та приниження, потрібно пам’ятати, що не можна ображати або принижувати інших.

Окрім того, діти з´ясували, що є особисті (громадянські) права дитини (наприклад, право на життя і розвиток; право на отримання громадянства тощо); соціальні права (право на охорону здоров'я; на відпочинок тощо); культурні права (право на освіту; на користування культурними цінностями; право на інформацію); політичні права (право на об'єднання і зібрання в мирних цілях).

Варто сказати, що урок викликав у присутніх цікавість: вони жваво дискутували, обмінювалися думками стосовно своїх прав і обов´язків, толерантності та поваги в колективі, а також висловлювали негативне ставлення до проявів булінгу та недопущення агресії. 

Запам´яталось і виконання інтерактивних завдань. Заповнюючи  карту «Права дитини» та відповідаючи на запитання, вони закріпили знання, позначивши свої права: право на освіту, отримання інформації, медичну допомогу, турботу та піклування, відпочинок, безпеку тощо. А ще - право на безоплатну правову допомогу, про яку їм будуть нагадувати буклети «Твої права – твій надійний захист» та паспорта прав дитини з контактами центру.